Aitous vaatii rohkeutta

Olen viime aikoina pohdiskellut oman osaamiseni tuomista paremmin esiin sosiaalisessa mediassa. Miten voisin tyylikkäästi kertoa kaikille, että olen hyvä kiinteistönvälittäjä. Halusin myös, että aitous näkyy läpi. Päädyin mm. kirjoittamaan LinkedIn esittelytekstini uusiksi. Tein siitä tarinan. Sama tarina löytyy tältäkin sivulta lähes samassa muodossa.

Tuumasta toimeen ja AAA-malli käytäntöön, eli aitoutta, avoimuutta ja arvojen mukaisesti. Miksi huutaa omaa erinomaisuutta, jos enemmän merkitystä on sillä kun joku toinen sanoo, että tuo on hyvä tyyppi. Täällä muuten asiakkaiden sanomana mikä mies on Timo Kanerva: https://www.timokanerva.fi/suositukset/ Omat arvot on tärkeä palikka ollakseen aito. Kaikkia ei voi miellyttää, joten omaa viestiä ei tarvitsekaan saada kaikille.

Pyrin siis olemaan oma itseni lisäämättä mitään, tai peittelemättä mitään. Aidosti ja avoimesti ja omien arvojen mukaan. Rohkeutta se vaatii, mutta toisaalta viesti tavoittaa juuri ne ihmiset, jotka ajattelevat samoin. Oman ammattitaidon voi siis tuoda esiin tyylikkäästi olemalla oma itsensä.

Myyminen on muuttunut entistä enemmän luottamusbisnekseksi. Jos ei synny luottamusta ei tule kauppaa. Ennen riitti pelkkä kättä päälle, nyt tarvitaan myös käsiraha. Avoimuus ja aitous ovat hyviä luottamuksen rakennuspalikoita. Myynnistä kun puhutaan ei suosituksia tipu ellei tule myös tuloksia. Omalla alallani asiakkaan näkökulmasta tulos muodostuu seuraavasti: 1) kohde on myyty 2) hinta 3) myyntiaika. Tähän voisi vielä lisätä sen millä tavalla nuo tavoitteet on täytetty. Näistä muodostuu yhdessä asiakaskokemus, eli brändi.

Scroll to Top